Bersatu

Filed under: by: maxxcena


Hari ni aku ingat nak cuti dari menggunakan pc tapi malangnya aku tak dapat nak "realitikan" impian aku tu. Dah memang ternyata aku boring tanpa kawan (diorang semue pegi merayau). Petang tadi dapat jugak aku bersenam sebab sebelum ni aku sentiasa sibuk (aku malas senam sebenarnye..hehe) dan pada bahagian malam aku cume mengadap tv. Bile aku masuk bilik dan terpandang pc, aku seolah-olah dipukau untuk menggunakannye. Aku pun mula explore youtube untuk mencari benda-benda best tapi... aku terjumpe video gaduh budak-budak Melayu kite. Benda ni bukanlah satu fenomena baru sebab ianya dah lama terjadi. Maka aku jadikanlah ia sebagai topik kali ini. Jika dilihat pada gambar yang aku letak, ada 2 ekor HAIWAN yang berlainan jenis, tapi diorang takde gaduh-gaduh pun. Kan nampak comey + cute mata memandang jika saling hormat menghormati seperti haiwan tu. Bukan aku nak samekan manusia dengan haiwan tapi korang pikir sendirilah sebab haiwan yang tidak berakal pun boleh berbaik, takkan kite MANUSIA yang berotak + berakal tidak boleh berbaik. Aku pun pernah bergaduh, tapi cube la settle kan dengan cara yang baik. Setiap penyakit ade penawarnya dan setiap masalah ade penyesaiannya (dengan cara yang bernas). "Bersatu teguh, bergaduh buduh," Sekian...

0 comments: